Miki Plichta

Budujem komplexnú komunikáciu značiek či jednotlivcov na sociálnych sietiach. Som Social Media Architect. Mojim poslaním je otvoriť organizácie, spraviť ich sociálnejšie so zmyslom – Vytváram sociálnejšie organizácie.

KONTAKTUJTE MA

Aké sú ingrediencie virálnych statusov na Linkedin?

Poctivo som zanalyzoval 20 virálnych statusov a to, čo je za ich úspechom.

1) Tomáš Nosil a jeho virálny status.

Perfektná momentka, z ktorej vyžaruje pokoj a vojenská autorita. V úvode zaujala trúfalá otázka, keďže tento snímok bol vytvorený dlhé mesiace pred oznámením kandidatúry Petra Pavla za prezidenta ČR. Dokonalý foto-portrét najviac pomohol 5 313 lajkom 🙂

2) Ivana Molnarova a jej virálny status.

Cítiť z toho človečinu a vyššie hodnoty. Pozitívne zmeny a vznešené myšlienky hodné stotožnenia. Vizuálne odrážky cez emojis veľmi pomohli konzumovateľnosti. Dobre sa to číta 🙂

3) Juraj Jurcik a jeho virálny status.

Dopad ‘dress code’ na firemnú kultúru = ideálna Linkedin téma. Funguje tu jednoduchý vizuálny kontrast, ktorý hneď zaujme. Dostupná téma podnecuje diskusiu.

4) Tina Nekudova a jej virálny status.

Pekne zvýraznený kontrastný vizuálny a textový storytelling. Zabrala úprimnosť a prejavenie slabosti. Tina cez svoj príbeh otvorila tému sebahodnoty.

5) Filip Kahoun a jeho virálny status.

Prekvapila nečakaná kritika perfekcionizmu. Rezonovalo úprimné prejavenie slabosti. Aj tu tomu pomohol Filipov osobný príbeh. Vizuálne kotvy uľahčujú čítanie textu. Dobre sa to číta 🙂

6) Zuzana Marková a jej virálny status.

Sympatická Zuzka nečakane prepojila výhody bicyklovania so zdravými vzťahovými návykmi. Čitatelia zvyknú oceniť malé pozitívne zmeny a drobnosti.

7) Kamil Aujesky a jeho virálny status.

Prvá veta – odvážne kariérne rozhodnutie. Kamil úprimné poukázal na odvrátenú stranu práce v marketingu a o veciach, o ktorých sa nahlas nehovorí. A to rezonovalo.

8) Dana Minova a jej virálny status.

Jasný KAPITÁLKOVÝ nadpis a otvorenie vďačnej témy – zamestnávanie ľudí 50+. Ľudia ocenili nosnú Dankinu myšlienku, že ‘Vek u nás nerozhoduje’.

9) Stefan Hric a jeho virálny status.

Pišta vo vlogu veľmi rýchlo a trefne reagoval na pád stanu na festivale Pohoda. Demonštroval triezvy pohľad na vec okom odborníka a zastal sa organizátorov. A to sa ocenilo.

10) Petra Kubanyi a jej virálny status.

Malá-veľká dráma z vyhodenia a vyhorenia. Je veľmi málo ľudí, ktorí dokážu verejne zdieľať bolestivé kariérne momenty a všetky nepríjemné pocity a strachy. A Peťa to dala 🙂

11) Václav Strnadel a jeho virálny status.

Ukážkový storytelling (Metóda A-B, alebo dobro-zlo). Vaškovi sa prihodila rovnaká situácia na dvoch rozličných miestach s dvomi kompletne odlišnými prístupmi. Rezonovalo posolstvo (C) príbehu.

12) Karin Zvalova a jej virálny status.

Trefný úvod a veľmi silný Karinin príbeh, ako sa stretla s tým, že sa jej “seniorita” skryla pod “prekvalifikovanosť”. Opäť zabodovala úprimnosť a vďačná téma – zamestnávanie seniorov.

13) Peter Petraško a jeho virálny status.

Najväčší benefit v práci nie je káva z Tramtárie, ale môcť si zobrať dieťa hocikedy do práce. LinkedIn téma. Lajčíky len tak lietali 🙂

14) Lenka Buchláková a jej virálny status.

Prekvapivá štatistika, ktorá nás hneď v úvode motivuje dozvedieť sa, čo je za tým. Zaujímavá ekonomická téma. Úspešne sa otagovalo celé osadenstvo konferencie.

15) Branislav Siklienka a jeho virálny status.

Timelapse. Veľmi rýchle časozberné video, kde sme si mohli bez námahy pozrieť celý proces inštalácie zelenej strechy. Skvelá UX. Pohodlne sa to pozerá.

16) Adriána Ďuricová a jej virálny status.

Odvážny storytelling: ako spraviť z niečoho menšieho -> niečo veľké. Návody na zarobenie peňazí spolu s osobným príbehom vždy vzbudia pozornosť. Príjemná fotka. Aďke to sekne.

17) Robert Dusik a jeho virálny status.

Pekná paralela s kultovým filmom. Vizuálna kotva – zvýraznené písmo. Míľnikový status o výročí firmy. Aj príspevok o hľadaní nového kolegu do tímu sa dá napísať pútavo 🙂

18) Juraj Probala a jeho virálny status.

Vtipná vizuálna metafora. Ľudia na Linkedin oceňujú unikátny prístup a starý-dobrý-hustle-mode-čo-všetko-a-s-kým-sa-stihlo-a-podarilo.

19) Rastislav 💙💛 Sopko a jeho virálny status.

Niečo, čo ste ešte nikdy v živote nevideli – prvá fasáda umytá dronom. Prekvapivé technologické inovácie podporené vizuálnym dôkazom si idú..

20) Miki Plichta® (egotrip alert) a jeho virálny status.

Corgoňka, odpadkový kôš, zamastená krabica od pizze a splatená hypotéka za 5 rokov. Úprimne a od srdca. Asi tak 🙂

Čo sú teda tie tajné ingediencie virálnych statusov?

Možno teraz sklamem mentálnych skratkárov, no neexistuje presná šablóna na virálne statusy. Avšak, identifikoval som komunikačné vzorce, ktoré sa často opakujú. A za mňa sú to tieto:

  • radikálna úprimnosť
  • osobný príbeh
  • skvelá fotka
  • vďačná téma
  • …a možno aj správne zvolená otázka

Práve preto som spolu so sympaťáčkami z čLOVEčina (Daniela Choma & Alexandra Hollá) vytvoril prvé Linkedin karty, aby ste aj Vy raz dali takéto virálne statusy. Aj vďaka našim perfektným ambasádorom sme zazdieľali tie správne otázky.

1) Stiahnite si aplikáciu na mobile:

App Store: https://lnkd.in/eQ-RKMJa

Google Play: https://lnkd.in/eYVWhBQr

2) Vyskúšajte digitálne karty – Buď in na LinkedIn.

3) A idete si zaslinené statusy ako od ruky 🙂

Vidíme sa vo februári na infestival 2025

Osobne budem o virálnych statusoch hovoriť už 13.2 na Infestival 2025 (Sociálne siete pre biznis) v Bratislave.

Lístky tu: https://www.infestival.sk/

Minule, keď som hovoril o videu vás tam bolo celkom dosť (600), až som sa z toho trochu vyklepal 🙂

A čo je tá moja najtajnejšia ingrediencia? O tom viac na konfere, ale za mňa aspoň takto…

Otvárajte témy, otvoríte iným srdcia 💙

Som LinkedIn Storyteller. Hackujem váš branding, aby vynikla vaša osobnosť, nadanie a biznis.

Pridaj komentár