Miki Plichta

Budujem komplexnú komunikáciu značiek či jednotlivcov na sociálnych sietiach. Som Social Media Architect. Mojim poslaním je otvoriť organizácie, spraviť ich sociálnejšie so zmyslom – Vytváram sociálnejšie organizácie.

KONTAKTUJTE MA

Ako efektívne využívať LinkedIn? Empiria 21 Academy

Svoje know-how som zdieľal s Honzom Kyselým, ktorý je spoluautorom knihy Social Selling.

Nájdete tu záznam z diskusie o LinkedIn, ktorý prebehol 19. 6. 2019 v rámci networkingu Empiria 21 Academy v Prahe. Môžete si pozrieť celý video-záznam, vypočuť si diskusiu v audiu alebo si prečítať prepis celej diskusie.

Tento blog sa odvoláva na pôvodný blog od Víta Libovického, ktorý ma pozval do diskusie 🙂

V diskusii sme sa snažili odpovedať na tieto otázky:

  • Pre koho je a pre koho nie je LinkedIn?
  • Prečo LinkedIn využívať?
  • Aké sú najčastejšie chyby v komunikácii na tejto sieti?
  • Kedy a ako často publikovať pre maximálny dosah a aké typy príspevkov LinkedIn algoritmus preferuje?
  • Ako si optimalizovať svoj LinkedIn profil?
  • Ako využívať Linkedin Articles?
  • Ako postupovať pri budovaní vzťahov?
  • Ako nadväzovať nové kontakty?
  • Rozdiel medzi social selling a social branding?
  • Čo hovorí Social Selling Index?

 

Legenda: JK = Jan Kyslý, MP = Miki Plichta, VL = Vít Libovický, LI = LinkedIn

VL: Ahojte chalani, môžete sa v krátkosti predstaviť?

JK: S parťákom Jirkom Jamborom sme založili Futuresales.cz a pomáhame B2B firmám nájsť a osloviť klientov na sociálnych sieťach a pracujeme hlavne s LinkedIn-om a Twittrom. Ide nám hlavne o sales, nerobíme toľko marketing, nepomáhame ani toľko HRistom loviť nových zamestnancov, ale školíme hlavne podnikateľov, obchodných zástupcov, konzultantov, ako na LI nájsť nových klientov.

MP: Hovorím si LinkedIn Storyteller, pretože sa snažím písať a tvoriť príbehy. Mojou misiou je odovzdávať digitálne zručnosti hlavne tým, ktorí chcú, aby vynikli ich zručnosti, osobnosť a nadanie. Baví ma tvoriť osobné značky, tvoriť obsah na LI a tým, že tvorím obsah, poznám aj kontext tej siete a rád to know-how zdieľam zadarmo s ďalšími ľuďmi. Na LinkedIn nájdete tú najkvalitnejšiu diskusiu oproti iným sieťam a fakt vás to môže obohatiť, prípadne si môžete nájsť prácu alebo založiť biznis.

Pre koho je a pre koho nie je LinkedIn?

VL: Môže byť LI užitočný pre všetkých? Existujú ľudia, pre ktorých to nie je? Komu sa to oplatí?

JK: Pre všetkých to nebude. Záleží na vašej cieľovke. Hoci je na LI cca 1.6 miliónov Čechov a na Slovensku tuším 610 tisíc, tak sa tam nie úplne dobre promuje a predávajú B2C produkty koncovým zákazníkom. Ak váš produkt nie je strednej-vyššej triedy s vysokou maržou, napr. Obleky pre pánov, tak by som do LI úplne nešiel a zvolil iné sociálne siete. Pokiaľ máte B2B produkt, ktorý je komplikovaný, a kde sú dôležité osobné vzťahy so zákazníkom, tak si myslím, že je LI pre vás zaujímavý komunikačný nástroj.

MP: Ja mám na to trochu iný názor. Tvorím tam edukačný obsah a jedným z týchto formátov sú #LinkedInprofily, ktoré som pred chvíľou nakrúcal s Jozefom Kadlecom – najslávnejší recruiter v Čechách. Vo videách hodnotíme LI profily ľudí, že ako sa prezentujú, a čím viac sme to robili, tým viac som zistil, že ľuďom chýba ten mindset. Teda kontextuálny spôsob myslenia na sieti Linkedin. A je pravda, že LI je vnímaný hlavne pre B2B, ale je to hlavne o práci. Ja prirovnávam LI k slnečnej sústave, kde vždy je to založené na práci. Avšak sú tam aj iné témy, ktoré sa dotýkajú práce. Slnko je práca a iné témy predstavujú planéty.

MP: Robím konzultanta Mišovi Trubanovi. To je človek, ktorý sa presadil v IT biznise, predal firmu a vstúpil do politiky. On má najsledovanejší profil na slovenskom LI a je to politik. Nie je B2B, je politik. Ale tým, že to robíme kontextuálne na Linkedin, ľudia sú ochotní ísť do diskusie a baviť sa s ním. Lajkujú príspevky a smeruje to k nejakej dôvere. Preto je môj názor, že na LI je dôležitá osobitosť. Verím, že každý z vás má príbeh hodný zdieľania. Napríklad keď sme sa my bavili o tvojej práci (pozn. smerom k účastníčke podujatia), tak ty robíš kozmetiku a patríš na LinkedIn. Len to musíš inak kontextuálne uchopiť. Zdieľať veci ohľadom práce. Ja si myslím, že všetko patrí na LI, len sa to má vždy točiť okolo práce a malo by tam byť niečo, čo obohatí sieť kontaktov. Nemal by to byť umelý predaj B2C, sales a tie veci, ktoré vidíte na Facebooku a Instagrame.

Som poradca digitálneho marketingu a prvým školiteľom Inbound metodiky na Slovensku. Budujem strategickú komunikáciu značiek či jednotlivcov na LinkedIn. Podávam pomocnú ruku tým, ktorí sa chcú lepšie predať.

Pridaj komentár