Miki Plichta

Budujem komplexnú komunikáciu značiek či jednotlivcov na sociálnych sietiach. Som Social Media Architect. Mojim poslaním je otvoriť organizácie, spraviť ich sociálnejšie so zmyslom – Vytváram sociálnejšie organizácie.

KONTAKTUJTE MA

Ako v ťažkom období prerazí B2B na LinkedIn? | Miki Plichta

Ako v ťažkom období prerazí B2B na LinkedIn?

Slovákov je na LinkedIn už vyše 600 000. Koľkí z nich sú však skutočne aktívni? Čo s B2B na LinkedIn?

Koľkí z aktívnych môžu byť vaši potenciálni zákazníci? Koľkí z týchto zákazníkov si teraz dovolia vašu B2B službu?

Ak sa na to pozrieme nekompromisnou optikou, tak bojujete o pár ľudí. Dobrá správa je to, že pri ich oslovovaní nemáte veľkú konkurenciu. Máte šancu uspieť, ak uchopíte pár kľúčových zásad.

Humanizmus

Ľudia kupujú od iných ľudí. Našťastie to vie aj LinkedIn algoritmus. Preto v drvivej miere preferuje aktivitu z osobných profilov. Ak komunikujete úprimne a skutočne, potom vašu informáciu viete dostať k zaujímavej mase. Čím sa osloví väčšia masa, tým je väčšia šanca, že sa to dostanete aj k tým správnym ľuďom. Organicky, čiže zadarmo bez eura do reklamy.

Ku firemnej stránke pristupujte ako ku statickej webovej stránke. Nový návštevník tam nemusí nájsť najaktuálnejšiu novinku. Stačí, ak tam nájde tú najrelevantnejšiu a najkredibilnejšiu.

Riaďte sa Paretovým pravidlom: 80 % energie investujte do tvorby obsahu na súkromnom profile a zvyšných 20 % na firemnom.

Pozn.: Prečo má LinkedIn firemná stránka roku 2019 s viac ako 600 000 sledovateľmi menšiu interakciu na videách ako chlapec z východného Slovenska s 8 000 spojeniami?

Dlhovekosť

Priemerná životnosť priemerného LinkedIn príspevku je jeden deň. Väčšina tvorcov rozmýšľa krátkodobo a produkuje frky – texty napísané bez veľkej námahy za pár minút.

Vďaka optimalizácii príspevkov cez hashtagy môžete dať do popredia aj váš starší obsah. Vaše kvalitné výstupy (videá, prezentácie) nezapadnú prachom. Hashtagy s tematickými príspevkami viete zdieľať najmä v súkromných správach. Práve súkromné správy na LinkedIn sú platformou, kde sa riešia seriózne veci a biznis.

Hashtagmi demonštrujete konzistentnú aktivitu.

Hashtagy sa dajú odoberať. Zvýšite si tak šancu, že váš ďalší príspevok sa dostane k ľuďom, ktorých to skutočne zaujíma.

Pozn.: Hashtag #LinkedInTriky je najsledovanejší unikátny hashtag na CZE & SK LinkedIn.

Profesionalizmus

LinkedIn je profesionálna sieť, no veľa užívateľov produkuje neprofesionálne výstupy. Zanedbajú gramatiku, štylistiku, diakritiku či nedávajú ani titulky do videa. Veľa užívateľov to hrá na spontánnosť, no to konzumenta na druhej strane obrazovky vôbec nezaujíma. Jeho zaujíma, aby mal čo najlepšiu užívateľskú skúsenosť (UX) s cudzím obsahom.

Na každom detaile záleží. Nepodceňte detaily, ktoré na konci dňa robia ten najväčší rozdiel…

O ďalšich zásadách sa dočítate v článku eCommerce Bridge. Pre českých čítateľov pripájam odkaz na českú verziu.

6 tipov pre B2B – ako v ťažkom období preraziť na LinkedIn

Som LinkedIn Storyteller. Hackujem váš branding, aby vynikla vaša osobnosť, nadanie a biznis.

Pridaj komentár