Slovákov je na LinkedIn už vyše 600 000. Koľkí z nich sú však skutočne aktívni? Čo s B2B na LinkedIn?
Koľkí z aktívnych môžu byť vaši potenciálni zákazníci? Koľkí z týchto zákazníkov si teraz dovolia vašu B2B službu?
Ak sa na to pozrieme nekompromisnou optikou, tak bojujete o pár ľudí. Dobrá správa je to, že pri ich oslovovaní nemáte veľkú konkurenciu. Máte šancu uspieť, ak uchopíte pár kľúčových zásad.
Humanizmus
Ľudia kupujú od iných ľudí. Našťastie to vie aj LinkedIn algoritmus. Preto v drvivej miere preferuje aktivitu z osobných profilov. Ak komunikujete úprimne a skutočne, potom vašu informáciu viete dostať k zaujímavej mase. Čím sa osloví väčšia masa, tým je väčšia šanca, že sa to dostanete aj k tým správnym ľuďom. Organicky, čiže zadarmo bez eura do reklamy.
Ku firemnej stránke pristupujte ako ku statickej webovej stránke. Nový návštevník tam nemusí nájsť najaktuálnejšiu novinku. Stačí, ak tam nájde tú najrelevantnejšiu a najkredibilnejšiu.
Riaďte sa Paretovým pravidlom: 80 % energie investujte do tvorby obsahu na súkromnom profile a zvyšných 20 % na firemnom.
Pozn.: Prečo má LinkedIn firemná stránka roku 2019 s viac ako 600 000 sledovateľmi menšiu interakciu na videách ako chlapec z východného Slovenska s 8 000 spojeniami?
Dlhovekosť
Priemerná životnosť priemerného LinkedIn príspevku je jeden deň. Väčšina tvorcov rozmýšľa krátkodobo a produkuje frky – texty napísané bez veľkej námahy za pár minút.
Vďaka optimalizácii príspevkov cez hashtagy môžete dať do popredia aj váš starší obsah. Vaše kvalitné výstupy (videá, prezentácie) nezapadnú prachom. Hashtagy s tematickými príspevkami viete zdieľať najmä v súkromných správach. Práve súkromné správy na LinkedIn sú platformou, kde sa riešia seriózne veci a biznis.
Hashtagmi demonštrujete konzistentnú aktivitu.
Hashtagy sa dajú odoberať. Zvýšite si tak šancu, že váš ďalší príspevok sa dostane k ľuďom, ktorých to skutočne zaujíma.
Pozn.: Hashtag #LinkedInTriky je najsledovanejší unikátny hashtag na CZE & SK LinkedIn.
Profesionalizmus
LinkedIn je profesionálna sieť, no veľa užívateľov produkuje neprofesionálne výstupy. Zanedbajú gramatiku, štylistiku, diakritiku či nedávajú ani titulky do videa. Veľa užívateľov to hrá na spontánnosť, no to konzumenta na druhej strane obrazovky vôbec nezaujíma. Jeho zaujíma, aby mal čo najlepšiu užívateľskú skúsenosť (UX) s cudzím obsahom.
Na každom detaile záleží. Nepodceňte detaily, ktoré na konci dňa robia ten najväčší rozdiel…