Prostredníctvom Instagram Stories sa mi podarilo aplikovať Social Employees do malej organizácie.
Vďaka smartfónom majú vaši zamestnanci v rukách oveľa väčšiu moc. Pretože dosah ich aktivity na sociálnych sietiach môže byť oveľa väčší ako samotných firiem. Ako naštartovať firemný profil prostredníctvom zamestnancov? Pre chlapcov z Akadémie pohybu No Will No Skill som vymyslel ľahko aplikovateľný systém prispievania na sociálne siete a zdieľania autentického obsahu.
Každý jeden zamestnanec-tréner má k dispozícii vlastný mobil. Môže fotografovať a natáčať videá. Stačilo už iba definovať poslanie, stanoviť pravidlá a nájsť vhodnú platformu.
Prečo Instagram Stories?
Stories zachytávajú reálny moment, keďže sa zobrazujú iba 24 hodín od publikovania. Sú autentické, pretože o produkciu sa stará mobilné zariadenie. Akceptujú zlyhania v podobe horšieho zvuku a slabého obrazu. Nedajú sa verejne ohodnotiť – lajkovanie, srdiečkovanie, verejné komentovanie. Tvorca Stories si nemusí lámať hlavu s písaním textov (copywriting). Ani vtipných, deskriptívnych, či serióznych.
Ako sa však vysporiadať s bežnými príspevkami? Do príspevkoch som nahral mozaiku fotografií, kde je zachytené poslanie produktu. V našom prípade išlo o jarný trimester (titulná fotografia blogu). Cieľom bolo, aby tréneri do 30 sekúnd zvládli produkciu a publikáciu, bez vymýšľania kreatívnych textov. Teda oveľa menší tlak na tvorcov a ich virtuálny úspech. Facebook je z tohto pohľadu oveľa náročnejší. V neposlednom rade, užívatelia Instagramu, ktorí na Slovensku už prekročili kritickú masu sú zbehlí v Stories. Naučili sa jednak ich vytvárať, ako aj pravidelne pozerať. Ale aj pohodlne prokrastinovať.
Čo sme chceli odkomunikovať v Stories?
- Produkt (Jarný trimester), počas ktorého dochádza k pozitívnej zmene u cvičiaceho.
- Atraktívna poloha a dostupnosť Akadémie (blízkosť centra, Eurovea, Tower 115…).
- Čas tréningov. Flexibilný čas tréningov. Niekomu vyhovuje skoré ranné cvičenie, inému tréning rovno po práci.
- Obsah tréningov. Demonštrácia cvikov, ktoré sú súčasťou kurzov a tréningov.
- Dostupnosť. V Akadémii sa cvičí takmer 24/7.
- Inšpirácia. Motivácia k aktívnemu pohybu a k návšteve Akadémie.
Pravidlá a usmernenia
Za účelom odovzdania týchto komunikačných posolstiev sa stanovili nasledujúce pravidlá:
- Vyhotoviť fotografie alebo krátke videá na výšku.
- Označovať polohu Akadémie.
- Používať v príspevkoch tieto hashtagy:
#nowillnoskill (hashtag Akadémie)
#lepsiakovcera (hashtag, ktorý chceme, aby používali naši cvičiaci) - Používať brandové farby (biela a čierna).
- Písať presný čas zachytenia momentu.
- Uvádzať dodatočné info podľa kontextu (názov tréningu, názov cviku, opisná poloha akadémie, narážky na evolučné štádium).
- V prvom rade myslieť na kvalitu vizuálu, v druhom rade na zvukový záznam.
Čo som sa naučil? (Lessons learned)
Potvrdilo sa mi, že doba ide neúprosne rýchlo. Mám pocit, že generačné rozdiely sa ešte viac prehlbujú. Presnejšie, pribúdajú sub-generácie technologickej gramotnosti. Tréneri vo veku 25-30 rokov vyrastali na Facebooku. Mali ťažkosti pochopiť funkcionalitu Instagram Stories. V začiatkoch potrebovali odbornú asistenciu marketéra-trénera. Najprv robil Stories iba tento marketér-tréner. Trvalo to približne dva týždne. Potom sa začali zapájať aj ďalší tréneri. Každý tréner totiž zodpovedal za Stories počas svojho tréningu.
Poučenie je jasné. Nezanedbať vysvetľovanie, tréning zručností a odkomunikovanie poslania. Najviac ma potešil fakt, že Stories z tréningov začali produkovať aj niektorí tréneri na vlastných účtoch. Tým sa dosiahol želateľný stav. V záujme každého zamestnanca-trénera je totiž ukazovať profesionálny život v tom najlepšom možnom svetle. Instagram Stories sú jednou z najvhodnejších platforiem na zobchodovanie vlastnej sociálnej meny.