Miki Plichta

Budujem komplexnú komunikáciu značiek či jednotlivcov na sociálnych sietiach. Som Social Media Architect. Mojim poslaním je otvoriť organizácie, spraviť ich sociálnejšie so zmyslom – Vytváram sociálnejšie organizácie.

KONTAKTUJTE MA

Ako sa lepšie predať? | Michal Truban je In | LinkedIn Show | Miki Plichta

Ako sa predať a byť lepší? | Michal Truban je In

Michal Truban bol mojim prvým hosťom, ktorého som vyspovedal v rozhovore LinkedIn je In

Mišo Truban (MT) je aktuálne podpredsedom politického hnutia Progresívne Slovensko. Založil Websupport.sk – najväčšiu a najvýznamnejšiu webhostingovú spoločnosť na Slovensku. Napísal knihu Support o vlastnom príbehu s mnohými podnikateľskými radami. Odchytil som ho v nových priestoroch jeho progresívneho hnutia. 

Mišov LinkedIn profil je plný inšpiratívnych rád pre sebarozvoj s dopadom na biznis a politiku.

Aký je podľa teba najpodceňovanejší predajný nástroj, metóda alebo technika?

MT: Aj v marketingu naša firma bola vždy úspešná vďaka tomu, že my sme dokázali identifikovať také veci, ktoré sú ešte na vzostupe. Kde ešte nebolo veľmi veľa konkurencie. My sme začali s Facebookom, keď sa tam ešte nepredávali reklamy. Ľudia ešte nevedeli, že sa to dá využívať. Preto sme tam dokázali byť úspešní, lebo ľudia to ešte nevnímali až tak reklamne. Aj v tomto treba byť inovatívny, v tom marketingu.

Ja si myslím, že teraz konkrétne to spĺňa LinkedIn.

Je to ešte taká nespoznaná sociálna sieť, ktorá má veľký potenciál, ktorá neskôr možno o pár mesiacov zase bude preplnená a sprofesionalizovaná. Bude ťažké sa tam presadiť.

Poznáš aj nejaký offline nástroj?

MT: Možno tí online podnikatelia s čím veľakrát nepočítajú je prepojenie na ten fyzický svet. Čo vie veľmi veľa dodať, keď sa urobí napríklad nejaký event, párty, udalosť. Vie to byť dobrý marketing. Nám veľmi dobre výchádzali, kedysi dávnejšie Websupport party. To nám tak vedelo urobiť marketing, že na našu vianočnú párty sa hlásilo nejakých 2000 ľudí. Doteraz mi niektorí hovoria, že sú nešťvatí, že sme ich nevybrali.

Keď prepojíš ten online a offline svet. To je jedna z takých najlepších stratégii, ktoré fakt veľmi dobre fungujú. Napríklad, keď som predával knihu. Jednak som to spravil online ale urobil som si aj tour po Slovensku. Mal som rôzne prednášky. Videl som tam cca 2000 ľudí. Kombinácia offline a online je super.

Aká 100€ investícia ťa v ostatnom období pozitívne ovplyvnila?

MT: Myslím si, že sú to asi 2 veci. Jedná je taká, že som (investoval) do takých osobných kurzov, ktoré si robím stále nonstop. Neustále či už s nejakými koučami alebo s reálnym trénerom – športy, ktoré robím. Alebo potom aj také, že ako prezentovať, ako rozprávať, ako sa obliekať, alebo niečo podobné. Čiže takýto druh. Potom aj konkrétne, keď som začal robiť viac ten marketing, tak profesionálnejšie s nejakými ľuďmi. Tak aj vďaka tej spolupráci som sa veľmi veľa naučil.

Preferuješ osobné alebo nejaké skupinové tréningy?

MT: Osobné. Tam máš to najväčšie ako sa najrýchlejšie vieš učiť. Dá sa aj v skupinách, aj to je v pohode. Ale, pre mňa je čas veľmi obmedzený zdroj môj, tak ja sa to snažím, čo najoptimálnejšie robiť. Najviac sa naučíš, keď máš “one on one” trénera.

Aj stále je lepšie byť v skupine ako sa sám učiť.

Nejaké konkrétne kurzy alebo konkrétne tréningy?

MT: Tak napríklad nejaké hlasové – ako rozprávať a tak. Potom aj také koučovanie – zvládanie nejakého stresu a podobných vecí, lebo to tiež začína byť intenzívne. Aj v športe je to strašne super. Ja už plávam, robím ten triatlon. A teraz som si znova na také obnovenie vecí s kamošom-trénerom, ktorého som mal predtým dal pár platených tréningov. Znova, nech mi povie, nech ma znova poopravuje. A brutálne to bolo super. Zase som sa posunul, tak ako keby som sám 3 týždne plával, tak 1 hodina s ním bola toto.

Taký študent, keď má zarobené nejaké peniaze. Ako by mohol investovať tých 100€ do seba?

MT: Ísť na nejakú konferenciu, ktorá je v tej oblasti, ktorá ho zaujíma, ktorá ho baví. A najlepšie ešte aj do zahraničia. Možno to bude viac ako 100€. Keď on je zo severu z Kysúc alebo z Východu, tak ísť aj do Bratislavy. Na nejakú dobrú takúto konferenciu. Kde sú dobrí ľudia, medzinárodní ľudia. Lebo, keď to chce človek doma robiť, tak musí mať oveľa väčšiu sebadisciplínu. Musí si knižku nejakú kúpiť, čítať a tak. Toto hovorím ako také odporúčanie. Aj mne osobne to veľmi pomohlo v osobnom rozvoji, aj firme. Keď sme začali chodiť na konferencie a cestovať. My to tak voláme, že keď sme vyšli z pivnice.

https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:6423138585788194816

Keby si mal neobmedzený rozpočet, tak akú správu alebo posolstvo by si chcel povedať svetu?

MT: Dajte sa všetci do pohody. V dnešnej dobe sú strašne všetci naštartovaní na každú vec. Vidia svet čierno-bielo. Veľmi veľké množstvo ľudí začne byť samonaštartovaných, samonasratých a agresívnych. Čomu dopomáha aj internet. Toto je niečo, čo by svetu pomohlo. Dať sa tak do klídku. 

Pracovať s temperamentom?

MT: Možno aj vedieť, že nepotrebujem sa vyjadrovať ku každej veci a kričať. Aké je to zlé a ako nám všetci ublížia. Napríklad pri menežovaní je taká dobrá zásada, ktorú tiež málo ľudí vie alebo dodržuje. Mal by si chváliť verejne a kritizovať v súkromí. Pretože, ty keď kritizuješ niekoho alebo dávaš mu feedback pred niekym iným, tak on ťa nepočúva. On sa bráni, aby nevyzeral pre tými ostatnými. Toto isté je na tých sociálnych sietiach. Vy, keď verejne niekoho kritizuje, tak ten človek to nepočúva. On iba vníma to, že musí sa obrániť pred tými ostatnými, aby ukázal, že kde je tá pravda. Pritom, ten feedback môže byť aj dobrý. Keby mu ho človek dal v nejakej osobnejšej forme kontaktu, tak by sa viac nad ním zamyslel.

Keď s tebou nesúhlasím a mám ťa pridaného na sociálnej sieti, tak je lepšie, keď ti napíšem osobnú správu, ktorú čítaš. Ako keď ťa niekto napadne verejne a urobí z toho veľké haló.

MT: Hej, určite. Je to aj o tom, že čo chce ten človek dosiahnúť. Či ten človek chce seba povýšiť na úkor teba alebo ti reálne chce povedať nejaký feedback. Ja si myslím, že chýba tu viac takej pohodovosti. Však všetci robíme chyby. Takej pozitívnejšej atmosféry. Takej tvorivejšej, ktorá všetkým tým ľuďom dovolí byť oveľa viac produktívnejší a lepší vzájomne. To moje heslo by bolo – Dajte sa do pohody všetci!

Keby si teraz bol v poslednom ročníku strednej školy alebo keby si bol v prvých ročníkoch na univerzite, tak čo by si robil preto, aby sa ti podarilo dostať ku nejakej  práci snov? Alebo, aby si si sám vyrobil tú prácu snov.

MT: Reálne, poviem to čo som robil. Reálne som nerozmýšľal nad tým, že čo by bola tá práca snov. Ale robil som na svojom hobby, ktoré bolo vtedy programovanie a počítače. Tým, že som robil niečo čo ma baví, tak som si vytváral aj tú konkurenčnú výhodu potom v tej práci snov. Vďaka tomu som mohol založiť Websupport a začať podnikať. Pretože som si popri škole vytvoril sám také know-how. Tá všeobecná rada je, že normálne sa venovať niečomu čo ma baví, niečomu v čom som dobrý. A to je to, čo otvára tie dvere. Najlepší ľudia, ktorých sme aj my vo firmách mali boli vždy takí, ktorí popri škole si robili niečo svoje. Mali vlastné projekty a vzdelávali sa v tom, čo ich bavilo a čo chceli robiť. A nielen to, čo im škola dávala.

Keď je kopec ľudí, ktorých baví iba nejaká fyzická aktivita alebo šport. Dá sa to nejak skĺbiť?

MT: Jasné. Poviem príklad. Ja som bol na takom paraglajdovom krúžku. Čo vlastne robil človek, ktorý trénoval ten paraglajding. On mal vlastne svoju prácu snov, lebo lietal každý deň a učil ľudí lietať. Aj z takéhoto hobby sa dá vytvoriť krásny úspešný život. Ale keby on nevedel lietať? Keby nebol v tom fakt dobrý a nevzdelával sa v tom, tak by to nemohol učiť. Nebol by rešpektovaný.

Skôr ako rozmýšľať nad tým, kde sa chcem zamestnať, v čom chcem začať podnikať…Ísť o ten stupeň ňižšie. Začať robiť. Začať robiť na niečom konkrétnom. Zlepšovať sa. Budovať tú hodnotu v sebe a potom tá príležitosť príde aj sa bude sama ukazovať.

Som LinkedIn Storyteller. Hackujem váš branding, aby vynikla vaša osobnosť, nadanie a biznis.

One Comment

Pridaj komentár